30 Haziran 2009 Salı

Büyüklere Masal'a Dünya Üçüncülüğü

California'da Düzenlenen "World Art Expo 2009 " Sanat Fuarında Türk Ressam Funda İyce Dünya Üçüncüsü Oldu.
Her sanatçının üçer eserle katıldığı yarışmada dünya çapında 50 ülkeden 400 ressam yer aldı. Dünyaca ünlü sanatçılar ve eleştirmenlerin katıldığı yarışmada jüri üyeleri eserleri değerlendirdi. Yapılan değerlendirmeler sonucunda Türk temsilcimiz Funda İyce üçüncü oldu.
İyce, resimlerinde genellikle kuşları ve kadınları betimlemesinin nedenlerini şu sözlerle ifade etti: "Resimlerimde her zaman kadınlar ve kuşları soyutladım. Kadınları ve kuşları konu almamın sebebi en başta benim de bir kadın olmamdır. Kuşlar ise benim için özgürlüğü ifade etmektedir. Resimlerimi, önceden tasarlamadan spontan olarak çiziyorum. Çünkü o resim benim için bir serüven oluyor. Nereye sürüklerse oraya gidiyorum."
Büyüklerin de masallara ihtiyacı var.
Doğanın yaşamın vazgeçilmez parçalarından birisi olduğunu vurgulayan İyce sözlerine şöyle devam etti:
"Yarışmada dereceye gireceğimi beklemiyordum. Türkiye’yi orada temsil etmek benim için çok gurur vericiydi. Dereceye girdiğimi öğrendiğimde hem çok duygulandım hem de çok gururlandım. Çünkü orada benim resmimi ve anlatmak istediklerimi anlayan birileri vardı. Diğer resimlerimde olduğu gibi bu resmimde de kompoziyonum masaldı. Bunun sebebi ise büyüklerin de masallara ihtiyaç duymasıydı. Eserlerimde ön planda ise yine doğa vardı. Çünkü doğa yaşamımızın en önemli parçasını oluşturuyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder