3 Temmuz 2009 Cuma

''AKLIMIZDA KALANLAR”

Perakende Liderler Konferansının değerli katılımcılarının “Aklımızda Kalanlar
Nedir?” sorusuna verdiği 623 yanıtı derledik, birleştirdik ve 40 madde olarak
sizlere sunuyoruz.
• Öncelik artık satışlı değil, müşlteri trafiği yaratmak.
• Muson yağmuru tipi kriz, herkes ıslanacak!
• Yeni dönemde her alanda “business class” düşünmek out!
• Türkiye'nin krizde şansı yüksek.
• Caddelerin şirketleşmesi
• Arada bir toplam borcunu EBITDA'ya böl, durumu gör.
• Çemberin dışından bakınca alanı daha iyi görüyorsunuz.
• Perakendeci dayanışması Türkiye için model olabilir.
• Uzman olmak ayrı, uzmanlık öğretmek ayrı sanat.
• Gelişmekte olan ülkelerin GDP'si, dünya GDP'sinin yarısına denk geliyor. Globalizasyon budur.
• Tekstil ağırlıklı AVM'ler out, sosyal mekânların ağırlıklı olduğu AVM'ler in.
• 27 milyon kişi internet kullanıyor.
• New West End Company'nin cadde mağazacılığı için yerel yönetimlerle beraber çalışmasının
bizdeki yerel yönetimlere örnek olması
• Petrol “200$”
• “Yaptığım her şeyin 1. sınıf olmasını isterim.”
• “How is your wife? According to whom?”
• Geleceğin paydası: Tutumluluk ve ekolojik duyarlılık
• Başka hiçbir sektörün böyle konferansı yok.
• İnsanlar ucuza keyif yapmayı tercih edecekler.
• Bilgi arttıkca fikir gelişip, değişebilir. Fikir sahibi olmak için bilgiye ihtiyaç yoktur.
• G8’den G20’ye geçiş, dünyanın gittikçe daha çok kutuplu olacağının göstergesi.
• Londra'daki “Diagonal Yaya Geçidi”
• Zor zamanlarda sektör dayanışmasının önemi
• Atatürk'ün yıllar önce söyledikleri şu anda ufkumuzu açıyor.
• Türkiye'de finans sektörü güdük olduğu için krizden çok etkilenmedi.
• Avrupa Birliği'nin en önemli sorunu liderliktir.
• İnsanların %74'ü eğlence için alışveriş yapar.
• Rusya artık büyük bir güç değil.
• Maliyet yönetimi sermayenin korunması ve giderlerin kontrolü anlamına geliyor.
• Müşterilere mağazanıza gelmek için üründen başka bir neden yaratın.
• Libya gelişen bir pazar.
• Yakın gelecekte en önemli sorun enerji olacak.
• Sadece fiyata dayalı pazarlama yapmaya devam edersek 12 ay indirim ortamından çıkamayız.
• Çok hızlı ve çok boyutlu büyüme, karmafla kaynağıdır.
• Krizin geldiği nokta, güçlü bir AB'ye neden ihtiyaç duyulduğunu da açıklıyor.
• Sosyal medya/network'ü müşteri iletişiminde ne kadar kullanıyorum?
• “What goes up must come down.”
• Türkiye'de orta sınıf son 7 yıldır var.
• Ekonominin işleyişiyle ilgili kurallar yeniden yazılacak.
• Krizde sektör büyümeyi durdurmamalı ancak bunu yaparken, mantıklı ve kontrol edilebilir
bir büyüme hedeflenmeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder